Polish Czech English French German Italian Portuguese Russian Spanish Turkish

Wpis dodał: Kulashaker
Odsłony: 5155
odrzanskieleszcze

Tym razem już po raz kolejny w tym roku postanowiliśmy dać szansę Odrze w miejscowości Piasek. Celem naszej wyprawy były oczywiście leszcze, które o tej porze roku powinny brać wyśmienicie. Była to już nasza czwarta wyprawa w to miejsce w tym sezonie.
Poprzednie wyprawy były poprostu słabe, rzekłbym nawet że bardzo słabe. Kilka krąpi i małych leszczyków. W naszych siatkach nie pływał żaden gruby, złocisty leszcz. Tym razem mieliśmy zamiar to zmienić i jak się później okazało prawie nam się udało. Metodą połowu jaką wybraliśmy była drgająca szczytówka. Jako zanęty używaliśmy firmowej zanęty Dragona – Magnum. Postanowiłem trochę ją udoskonalić i dodałem wiórek kokosowych i płatków owsianych, a wszystko to przyprawiłem wanilią. Łowiliśmy z główki. Rafał łapał z napływu, a ja w „dole” za główką. Ranek nie wróżył nic dobrego. Kilka brań po stronie Rafała, a potem przez dłuższy czas cisza, żadnych brań. Jak się później okazało owa cisza po stronie napływowej gościła do końca naszego wędkowania co w efekcie dało trzy ryby. Natomiast z drugiej strony sytuacja wyglądało zgoła odmiennie. Co rusz do siatki wędrowały leszcze i krąpie. Kilka z nich było nawet całkiem ładnych.

piaskileszcze

Wędkowanie zakończyłem wynikiem 13 kg złowionych ryb. Tak sobie rozmyślaliśmy co spowodowało, że z jednej strony ryby brały a z drugiej nie. Różnice w składzie zanęty, przynęta, a może po prostu ryby tego dnia żerowały z prawej strony główki. Tego do końca nikt nie wie. To są właśnie uroki wędkarstwa, które sprawiają że jest to bardzo fascynujące hobby.